Saturday, 2 July 2011

AKU DAN SEORANG DOKTOR (PART 2)

                Sebelum baca part nie kena baca part 1 dulu k..Part 2  yang tertulis nie, agak lama gak baru dapat ilham tuk meneruskan semula cerita aq dan seorang doktor. Rasanya banyak yang tertanya-tanya apa yang terjadi seterusnya. Kawan aq pun sampai request kat aq. “buatlah sambungan cerita tu dan bila mau post part 2”..tapi aq selalu menunda2 “nantilah lau ada masa”. Kin sekaranglah masanya..di teruskan cerita dalam cerita qu..

                Setelah seminggu aq sampai kat penginapan kat kampus qu. Aq pun dengan rasa pening, keliru, tak faham, dan yang penting hati qu time tu rasa bersalah sangat coz selama nie aq dah salah faham dan cepat sangat mentafsir orang. Kata orang jangan memandang seseorang itu dari luaran. Time tu gak, aq minta pendapat kawan atau bestfren aq coz  kat kampus  dia tau jalan cerita qu sebenarnya dari awal hingga kini tentang aq dan seorang doktor. Setelah diberikan pendapat dan aq pun membuat keputusan untuk mesej dia.

                Sebenarnya banyak kali gak dia anta mesej kat aq d fb n fon tapi aq diamkan diri..coz  “”””””””” nanti bila dah tiba masanya aq cerita ok..??..sabar-sabar..akan aq cerita gak semuanya tu p bukan part nie..pada 18hb januari 2011 aq membalas mesej nya dan meminta maaf akan sikap mendiamkan diri sebelum-sebelum nie. Alhamdulillah rupanya dia cukup menunggu balasan dari qu..hahhahahah…lucu time tu..tapi  jari jemari nie rasa tergetar nak menaip apa yang perlu aq perkatakan kepada doktor nie..dia membalas dengan rasa tenang malah dia meminta maaf kepada qu.

                Pelikkan kenapa dia yang meminta maaf sedangkan aq yang diam dan buat bodoh macam xde apa yang berlaku.hahah..kejam gak aq dengan doktor nie..bukan kejam tapi rasa takut masih ada dalam diri..cehhh macamlah doktor nie mau bunuh aq plak kan..ishhh xla sampai ke situ, seorang doktor ingin menyelamatkan nyawa bukan mencabut nyawa seseorang dengan sesuka hati..hahahah..time tu lah aq rasa aq menyambut persahabatannya dengan telus.

                Persahabatan antara aq dan doktor nie terjalin dengan baik. Saling bercerita antara satu sama lain tentang kehidupan masing-masing. Aq cerita sal kampus dia cerita sal dunia kedoktoran yang dia jalani.  Serba sedikit aq mengenali sikapnya, walaupun aq xpernah jumpa lagi sampailah detik aq menulis cerita aq dan dia. Cehhh..len je bunyi nya tu. Betul aq xtipu persahabatan yang terjalin antara aq dan seorang doktor nie hanyalah jarak jauh  dari kawan aq seperti yang aq ceritakan pada part 1.

 Tanpa di duga persahabatan melalui mesej d fon terhenti sehinggalah sekarang. hanya dalam mesej kat  email dan fb sahaja. Pada 14hb februari 2011 dia telah pergi ke bumi sakura yang nun jauh di sana. Yang juga dikenali sebagai matahari terbit.cehhh..seronoknya dia bertuah dirinya dapat melihat dunia luar. Doktor nie telah mendapat tawaran kerja di sana dan telah menyambung pengajian yang lebih tinggi. Rasa sayu gak time tu, rasa tersentuh  di hati. Time tu gaklah dia sempat tuk mesej kat aq yang dia akan fly to JAPAN bumi sakura. Ingat gak dia ngn aq erk.. Lau diberi peluang untuk ke sana aq nak sangat mengapai dan memegang sendiri bunga yang indah itu dan cantik yang telah diciptakan Oleh yang MAHA ESA..

Nak tau apa dia kat kat aq time dia anta mesej tu..ada lawa n lucu gak tapi dia cukup meghibur hati aq.hahaha.adala plak macam tu. Kawan aq baca mesej dia gelak besar dibuatnya..maaf doktor gelakkan doktor..tapi betul mesej yang dia anta mang lucu p ada prihatin di situ,..ada sikit tercuit hati membacanya dan sikit goyah..hahaha... Tapi dia kan doktor jadi wajarlah dia berkata sedemikian. Nak tau pa doktor nie kata, dia pesan je kat aq jangan lupa makan,jangan makan meggi, jaga kesihatan, kena cukup tido, lau wat asgment tu jangan lupa rehat  dan yang  cukup important dia pesan kat aq x kesa la lau “”””””””””..nanti dah tiba masa aq bagi full perkataan tu k..sori doktor ..mempublish mesej yang doktor bagi..harap lau doktor baca nie xmara..

Setakat nie je yang aq leh cerita tuk part 2 nie…kat part 2 nie sekadar menceritakan keadaan aq di kampus dalam menjalinkan persahabatan dengan seorang doktor.. Sebenarya banyak lagi nak cerita kat part 2 nie. P dah lenguh tangan menaip. Nantikan post seterusnya k… apa yang berlaku sebenarnya antara aq dan seorang doktor.

No comments:

Post a Comment