Thursday, 30 June 2011

NOVEL.......

Hari nie nak cerita sal novel..
Novel yang aq pinjam kat library  umum kat
Kampug halaman. Walaupun pekan p still ada gak library umum.
Novel nie dah seminggu aq pinjam p baru 2hari yang lepas aq baca.
Maklumlah sekarangkan busy..jadi suri rumah..huuhu..
Suri rumahla sangat.
Novel nie kemarin malam aq pulun bagi abis..
Sampaikan aq tak perasan orang yang
Aq sayang mesej kat aq..maaf sangat-sangat..
Xperasan leka dengan situasi novel…
Seperti diri yang berada dalam cerita..hahaha
Novel nie bertajuk SETITIS KASIH…
Menceritaka kehidupan seorang anak angkat
Bagi sebuah keluarga yang senang namun xkaya.
Dijaga bagai menatang minyak yang penuh
Oleh keluarga angkatnya.
Namun kebahagian dan kasih sayang
Hanyalah datang dari kedua orang tua angkatnya.
Tidak pada adik beradik angkat.
Adik beradik angkat xsuka akan kehadirannya dalam keluarga tersebut.
Sikap cemburu dan iri hati sering bertamu.
Itu bagi cerita mengenai hal keluarganya.
Bagaimana pula dengan percintaannya.
Cerita novel seperti ini xakan lengkap dengan adanya
Kisah cinta..cukup sedih dan romantic kisahnya.
Sampai aq sedih time baca part2 kisah cintanya.
Namun betullah pepatah setiap dugaan dan cubaan
pasti akan ada hikmahnya.
Bestla novel nie..lau nak baca cubalah cari kat library korang.
Ending pun best gile..x ku sangka x ku duga penghujung cerita yang xpenah
Aq fikir semasa membaca novel nie..
Like lah cerita nie..romantik..
Lau lah pakwe aq macam nie..huhuh..
Novel nie gak ada masukkan unsur-unsur pengajaran dalam kehidupan
Untuk menghargai dan menghormati orang lain.
Apa2 pun novel nie mang best…
Try lah baca SETITIS KASIH..
Mesti korang beremosi semasa  membacanya.
Sama ada sedih, sayu gembira dan tertanya2 dan perasaan xsangka
Akan terjadi..hihih..betul,…
Nampaknya aq menghabiskan separuh masa untuk membaca novel
Dalam cuti semester nie lau masih xdapat kerja.huhuh..






No comments:

Post a Comment