Thursday 22 October 2015

I'm Come back



Assalamualaikum bagi pembaca yang akan singgah ke bloq yang hampir aku lupakan..ooo tidak tidak mungkin aku akan melupakan hasil bloq sewaktu zaman kuliah lagi...hati terdetik pada mulanya hanya mencari hard disk yang aku tak tau besfren aku letak dekat mana.hati terusik untuk melihat sebuah surat yang mengusik hati namun tiada apa yang mampu diungkapkan kerana semuanya berakhir.Bertahun lamanya lagi baru ku menulis semula bloq nie,,terlalu banyak kisah hidup yang aku lalui dari pelbagai cerita.sehinggalah terdetik nak tengok bloq usang nie..

Bagi pengetahuan kawan2 bloq dan yang singgah ke teratak usang nie...sekarang kehidupan semuanya dah berubah kawan-kawan seperjuangan masa zaman2 study ade dah yang menamatkan zaman bujang..huhuhu...tahniah untuk mereka..bagi yang dalam proses perancangan tue cepat2kanlah..hehehhe....bukan ape orang kate bende baik jangan dilambat2kan...jangan tanya plak aku bila...hehe.part balik kampung yang kureng sikit asyik dok tanya bila lagi,cept2lah suh abang tue cepat2 naik...jawab aku selamba je abang mana plak,,..aku jawab abang mana abg bangla ke??hahaha,,aku cuma jawab tunggu jela ade yang mai pinang nikah la cepat la nie tak da jangan dok sibuk2 tanya terui...tue hal kat kampung...heheeh..


Dalam aku bergrau dan family bergurau tue ade tersimpan sebuah harapan sebenanrnya..dulu2 mase abis belajar target nak cepat2 kawin tapi laa nie lain plak jadinya...dulu gak selalu berdoa bagilah peluang aku nikah nanti arwah bapak masih boleh menjadi wali aku ketika nikah selepas pemergian arwah mak 5thun lepas.stidak trasa 3bulan telah berlalu pemergian arwah bapak..sekarang aku nak doa plak cepat atau lambat jodoh yang diberikan aku menerima asalkan dapat membimbing aku yang gila2 nie...hihih...sebenarnya aku sendiri tak menyangka arwah bapak begitu cepat pergi meninggalkan aku abg dan kakak aku..namun kita sebagai hamba ALLAH sentiasa akur setiap yang hidup pasti akan mati...jodoh rezki maut semua tue perancangaNYA..AL-FATIHAH untuk kedua orang tuaku....

Dah2 xmau sedih,,,cukuplah janganlah air mata ini mengalir lagi..hidup mesti diteruskan..Now aku punya cita-cita dan azam...oppsss lupa sal ceita aku dan seoran doktor rasanya aku dah tak boleh ceritakan lagi hal tue..harap korang fahamlah bila aku kata mcam tue..tapi lau ade kesempatan tue aku cerita gak tue tapi bukan sekarang...heheheh..

Dimana pun dia berada ketika ini aku sentiasa mendoakannya..untuk semua yang merindukan aku senyap seribu bahasa sekarang dh muncul semula,,,sapa2 nak send massage ke ape ke just send email to me senang nak balas sebb sekarang email hari2 aku buka...suriantimissi@gmail.com...senang je address aku...k la assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment