Saturday 10 November 2012

semester 7

Assalamualaikum dimulakan kata untuk entry yang seterusnya, sekadar meluangkan masa beberapa minit bersama blog untuk meluahkan rasa dihati dan meluahkan kata yang tak mampu untuk dikatakan melalui gerak bibir dan hanya sekadar perkongsian dan jalan hidupku. Entry nie saja-saja time nie bru pas kemask kini paper yang boleh guna lagi pas and la nie tgh tue duk depan laptop hati sebenarnya nak wat asgment strategy operation tapi nak jugak update dan menconteng sikit kat bloq aku nie, lau buka laptop on kan refresh pastu connect internet serendit uum aku akan buka 6 perkara..aq apa lagi rutin dan kebiasaanku, gmail,blog pas tue mesej fb aq n yahoo mail gmail dan buka lagu pasang kuat2...aku akan buka serentak, hehhehe,,,,itula surianti @ sue @ surik @ rik @ anti..tak sah lau tak buka semua tu ngn banyak tab. Kali nie itu gak aku buat. Tapi entry nie, aku nak kongsikan apa yang aku kena buat selama menjadi student final semester n year student, dulu ingat semester last nie bole lenggang kangkung dan lenggang mak jemah upanya fuhhh sangat-sangat berat. Tapi Alhamdulillah tak sangka aku akan ke semester last dulu ingat lagi menjejakkan saja kaki kat bumi sintok nie terus kata ya ALLAH engkau berikan aku tempat yang jauh dari keluarga tanpa adanya insan yang aku kenali namun, Alhamdulillah hidup kita bersaudara aku berteman dengan kawan-kawan yang sangat baik dan penyayang dan tak care dengan aku.


ok aku sambung tentang kerja-kerja budak-budak final semester ya, ingat subjek sikit senangla rupanya macam ambil 7paper kot satu semester. Heheh tiru ayat kawan satu kos aku. Aku gelak bila kawan coursemate aku cakap macam tue, tapi bila fikir rupanya betul gak, 7paper tapi tak la macam sekarang nie.
mang banyak sangat keja dan komitmen yang tinggi dalam setiap subjek kena ada, kenak2 lagi sebahagian lecture nie nak kita bekerjasa dengan 1malaysians, jadi commincate tue terpaksa dilebihkan sikit faham-faham jewla dulu ada jew assignment mesti cari kawan-kawan yang satu kepala, tapi la nie mang xle everything we do must in group and then when do the work one Malaysian must there. 1st tue macam janggal gak, p lama2 communicate tue very close malay Chinese and Indians can cooperate.

1st nak cerita sal paper stategy operation. Hhuhuh paper nie sebenarnya lecture baru, ehh maksud aku bukan lecture fresh tapi lecture logistic transform g operation department, macam tue la yang aku boleh explain, terkejut gak bila 1st masuk tue macam menakutkan rupa-rupanya ok la so far so good, tapi kan lecture nie kadang menggerunkan tapi aku suka cara dia motivate student mang kadang apa yang dia katakana menusuk kat qalbu aku nie kadang macam boleh menitikkan air mata sebab terkena batang hidung aku sendiri…assignment lecture kena buat site visit pas tue buat report and then buat assigmnet tentang company mengenai strategy dia dr segala aspek aku dengan group members kena wat banyak benda..pestel swot tows organizational structure recommendation.

2nd paper plak nak cerita sal final project, hahhhh nie paper best sebab tak da exam huray huray tak da exam, tapiiiiiiiiiii kerja tau tugasan dia cukup berat gak sebab dipecahkan kepada 2 macam besa assignment individu n grouping. Yg individu nie aq siap menelan air liur coz besar kot peratusan yg diberi oleh lecture. Ehhhh terlupa nama lecture yang ajar paper nie En. Azhar dia baik tapi kena jaga hati dia, pas tue dia ada assistant yg bantu nama dia abang hazami abang nie tinggi nak mampoi hehhehe bila berdiri dkat dia makkkk aiiiii aq sampai paras dada dia jew, eh apa aku melalut cerita sal abang hazami tapi better call him En Hazami nie nak menggatai plak aku, ko jangan surianti nak mampoi kena ngn matahari terbit nak menggatai dengan orang len.hahhahah….abehh aku lau abang baca nie..jangan nak cemburu tak tentu yew…tak pernah skalipun di hati nak cari insan lain...heheh..waaaa jiwang plak aq tak bertempat nie..malu aku lau matahari terbit baca nie..hahhah..

En. azhar nie suka mkan, tue yg kami tau n informasi dari senior2 lepas. Balik ngan assignment individu kena wat article bdsrkan skop besar dia energy. Everything about energy can come out in article example nuclear ka green technology ka but focus to energy only. Lau group kta org kena btu lecture yg buat tesis itu jew. Tapi xtau lagi lau ada perubhan sbb En Azhar nie kdg akan berubah tapi rsanya tak kot.heheh…setakat nie paper nie so far so good not hardest to do, but as long as we try to do the best for this paper. Harap-harap En Azhar baik hati dptka mark yg bek utk semua batch aku yang ambil paper nie.sekarang nie pulak lain jadinya paper nie bg aasgmnt indivdu kita org kena present sorg2 kat septik nanti but in grouping  just bantu lecture macam stiap group ada supervisor.. group aku n group stu g supervisor kita org encik azhar n en hazami. Semalam g jumpa supervisor nak tau kat mana kat cafĂ©, kita orang berbincang tapi en hazami ja yang bincang dengan kita orang apa yang perlu kami buat. So far la nie ok la.kena carik bahan ja dlu.

 3rd paper seminar, yang nie plak 1st disatukan group because not balance on quantity, but now separate again in two class. Aq dapat group dr kamal..huhu…aq skrg dh lepas tuk presentation skrg dr kamal kat oversea jdi 1week nie xda klass. Tapi update dlm group lawatan industry tetap proceed but not in KL but on SP. Kat  Fulijaya Manufacturing. Bila aq google search Fulijaya nie dia produce toothbrush and toopaste. Setakat nie paper nie aq tak rasa stress tapi xtau la bila Dr Kamal balik sebb DR kata akan present kat septic but in group.wait n see apa yg DR nak bila klas dah jalan sprti biasa..

Paper yang ke4 nie. Paper projek management. Nie sama ngn stdy Pom sebijik la tapi paper nie lecih detail sebb kat sini lectr ajar nak dapatkan tunder kira, kira budget dalam satu2 projek n banyakla. But I like this paper because calculation. 1st lecture yang ajar nie DR Norlena p dah change dgn en Syed muhamad wafi..nice name kan..orgnya suka joke sangat2 muda lagi..sapa yang nak tackle pun bole kot.hahah.apala aq nie fikir kat situ lagi. Tapi mang aku rasa encik syed nie la lecture paling muda kot.sangat-sangat sempoi. Jarang mara bagi explanation pun ok la.tapi dia suka bandingkan buda pompuan ngn laki bila bab faham ke tak.ishh geram gak, tapi aq suka sangat tengok en syed nie.hehhe..tapi not more than that  just a lecture n student only ok.aq dah berpunya weiii takkan nak suka hati suka jantung..hahah lagipun entah2 en syed tue dah tunangka kawen ka..aku yang hiperbola lebih..mampoi aku.dah2 jangan nak melalut cik surianti.

Sekarang nie paper yang terakhir nie paper elektif, paper yang di luar bidang operation. Disebabkan hari tue aku dah tak tau nak pilih apa aku pilih jakla pengantar psikologi.hahahah..sekarang aku budak psiko sikit2 k.banyak benda gak yang aku belajar dalam psiko nie.skrg assgment dah submit by grouping and then for u information the lecture also change but still DR busu sebagai lecture tetap. Tapi selama kelas nie Prof makzan yang banyak ajar kita orang, sebab kesihatan DR Busu tak mengizinkan ada masalah jantung. DR busu baru2 nie bagi tip untuk mid term 18hb nie. Dari bab1-4. Lecture nie tak street sangat tapi attendance jangan nak men2 dgn dia. Aq 2x dah tak datang klas DR sebab kesihatan aku time tue tak mengizinkan sangat jadi tak pergi kelas.

Nie la paper2 last semester aku..tapi hanya 4paper aku kena ambil exam seminar strategy operation psikologi n project management.harap korang semua doakan kejayaan aku kat final nie ya.ingat hidup budak semester last bole enjoy but no no no no..makin serabut...3week nie aku rasa hidup aku tunggang langgang tul, macam2 kena fikir. Nak tau student POM banyak kat pusat kegiatan pelajar (PKP) baru buat asggment byk yang bkampung kat situ dari petang smpaila ke lart malam kdg bila dah tutp pkp baru ada group yang pindah kat pkp lama untk smbung keja.bekerja keras semua student POM semester nie.harap semua student POM Berjaya lepas nie. 

 
But im still worried my practicum because response company yang aku anta tak bagi response.aq dah follow up gak harap2 dorang  xendah dengan resume aku. Pas nie nak anta lagi resume baru kat kilang2 yang berdekatan dengan kajang..takut aku tak dapat kat sna…korang doakan aku k dapat tempat practicum...semester 7 la nie banyak pengalaman dan kenangan yang aku betul2 takkan lupakan.hanya tinggal 2blan lagi aku akan meninggalkan uum nie..terasa sedih bila memikirkannya. Dulu masa sem2 awal lamanya lagi abis bila dah sem last nie terasa sedih plak nak meninggalkan tempat pengajian. Banyak kenangan yang terukir dan tercipta kat sini selama tempoh pengajianku gembira suka duka sedih kecewa semua ada dalam uum nie..kenangan study kat uum nie walaupun banyak orang kata jauhnya sampai belajar kat utara tapi kat utarala nie banyak benda yang aku belajar dan mematangkan diriku hidup berdikari.huhhh touching  plak aku.okla ada masa lagi aku akan update perkembangan aku dihari2 menghitung untuk meninggalkan uum nie…sedih plak..salam saying untuk semua pembaca bloq aku nie.assalamualaikum..





No comments:

Post a Comment