Monday 1 October 2012

penantian.....

Ya ALLAH bila akan ketemui insan itu ya ALLAH. Adakah dia telah melupakan janjinya kepadaku.sambil memeluk sekeping gambar yang sudah lama disimpan. Aqiba menitiskan air mata kerinduaan sambil merenung bangunan sebelah melalui tingkap ketika ini. Ketukan yang berkali-kali oleh encik amran selaku executive muda dalam syarikat milik ayahnya tidak dipedulikan. Aqiba hanya memeluk sekeping gambar dengan begitu erat. Tanpa di duga encik amran telah memusingkan kerusi yang aqiba duduk dan hampir-hampir muka encik amran dan aqiba bertemu, dengan pantas aqiba menyembunyikan gambar dan menyeka air mata yang bertakung di kelopak matanya.

Whats wrong with you dear, u look so tired, are you cry dear?..ehhh apa nie encik amran napa buat macam nie staff lain nampak malu saya.laa kamu nak malu apa saya tak buat apa pun kat kamu qib.saya ketuk pintu kamu berkali-kali kamu tak peduli kan dah kena dengan saya lain kali lau nak mengelamun tue janganlah kat pejabat. Sambil menyeka air mata yang tersisa di kelopak mata yang begitu indah aqiba menyatakan maafkan saya encik amran saya tadi bukan mengelamun Cuma berehat sebentar.kamu ada masalah qib, nampak tak seperti yang selalu bila saya datang kat bilik kamu,kamu akan berikan senyuman yang sungguh indah sampai jantung saya nie hampir-hampir nak jatuh tergolek-golek dengan mata kamu yang begitu indah membuat saya tak tentu bila melihat kamu..

Encik amran bin datuk mukhriz kalau nak berpuitis tue sana dengan cik kamelia bukan dengan saya nie. Tak habis-habis dengan mata dan senyuman saya.saya nie encik amran tidak sempurna banyak kekurangan.by the way, saya nak inform encik amran esok saya nak adakan meeting untuk projek yang baru kita proceed saya nak bentangkan bahagian plan sebab rasanya ada sikit masalah dengan plan tue.ok miss nur aqibahtul ariani saya tak ada masalah nanti inform semua staff tak pun minta miza keluarkan memo untuk meeting. Ok encik amran tq.nada mesej membantutkan perbualan mereka satu pesanan ringkas yang aqiba terima “assalamualaikum qib,jangan lupa lunch tempat biasa,jangan lambat sangat ya mak jemah aq dah lapar sangat nie”.

aqiba siap-siap untuk pergi lunch dengan ira.dia terlupa encik amran juga nak  lunch tengahari nie sama-sama, tak sempat dia memasukkan kunci kereta kat dalam handbag encik amran kata tak yah guna kereta qib.guna kereta saya lagipun kita nak keluar lunch sama-samakan sambil encik amran kenyitkan mata dia dengan qib. Mamat nie lau tak meyusahkan sehari mang tak boleh bentak dalam hati qib.ehh pasal plak nak guna kereta encik amran saya nie nak keluar lunch dengan kawan saya encik amran nak lunch dengan encik kamelia kan nanti apa plak kata cik kamelia nanti ada plak perang dunia ketiga lagi macam tempoh hari..sambil ketawa kecil qib. Nada sindiran qib membuat encik amran naik geram.amboii cik sorang nie mang lupa dah apa yang saya bagi memo pagi-pagi buta tadi kat meja kamu tue,kan saya dah kata saya nak keluar lunch dengan kamu.

Sampai di restoran yang dijanjikan ira merasa pelik, siapa plak mamat yang berjalan dengan qib tue, nampak macam mesra semacam takkan pakwe dia selama nie yang aq tau dia setia dengan mamat yang sorang tue.ko jangan qib takkan dah penat menunggu selama  6 tahun nie bicara ira dalam hati. Kenalkan nie bos aku encik amran,eh bukan bos pakwe qib.jangan nak mengada encik amran jeling maut yang diberi oleh qib.saya cik nurirani panggil ira.owh nice to meet u. salam perkenalan disambut baik oleh encik amran dengan ira. Selesai makan seperti biasa akan balik ke office dengan perasaan senang hati sebab dah kenyang dan menunaikan solat zuhur.


No comments:

Post a Comment